Yoga For Swimmers / Yüzücüler İçin Yoga

EN In this sport specific yoga session we worked on swimming. Our guest for this shoot is an olympic and national swimmer and also a yoga teacher Gülşah Günenç. With this yoga for swimmers workout our aim is to support swimmers in their training. Like in our first sport specific yoga article yoga for runners we choose yoga poses very well suited for the sport.We recommend you to practise with a yoga instructor. But if you listen your body and know where to stop you can practise these poses safely after a long pool session.

TR Spor spesifik yoga serimizde bu kez yüzücüleri odak noktamıza aldık. Yaz geldi haydi yogaya frekansında bir çalışma olmaktan ziyade profesyonel düzeyde sporcu olup yoğun antrenmanlara destek verebileceğini düşündüğümüz bir çalışmayı tercih ettik.

Bu çalışmada daha önce koşucular için yoga çalışmamızda olduğu gibi bizim için önemli iki nokta vardı. Öncelikle bahse konu sporun sporcusu olmak hem de yoga hocası olmak.

Yüzücü deyince aklımıza hem olimpiyatlarda ülkemizi başarıyla temsil etmiş rekortmen bir yüzücü hem de uzun yıllar yaptığı yoga çalışmalarını yoga hocalığı ile taçlandırarak yoga dersleri vermeye başlayan aynı hocalık eğitiminden mezun olduğum dönem arkadaşım Gülşah Günenç geldi haliyle. Eksik olmasın bizimle çekimlere katıldı, hem eğlendik hem de yüzücüler için yoga serisini gerçekleştirdik:

Koşucular için Yoga / Yoga for Runners

EN Dear yoga & running lover! Below you can find 11 pose that we picked up for you. Yoga for runners is important after long runs to accelarete recovery. Description of the poses are only in Turkish for now, sorry for that. We recommend you to practise with a yoga instructor. But if you listen your body like you are doing while running and know where to stop you can practise these poses safely after a long run. Also we recommend you to read our photographer & founder of Running Istanbul interesting  7 Backtoback Half Marathon in 7 days challenge. Namaste and keep running long miles!

TR Koşu ve özellikle uzun mesafe koşusu bedende fiziksel anlamda mikro travmalar yaratır.
Yoğun bir şekilde çalışan bacak kaslarında kısalma ve özellikle arka bedende sıkışmalar meydana gelir.
Antrenman sonrası toparlanma (recovery) sürecinde beslenme ve iyi uykunun yanı sıra yoga da en etkili yöntemlerden biridir.
Bedenin arkası, ayak tabanlarından başlayarak, bacakların arkası, kalçalar, bel, sırt, boyun ve hatta alına kadar olan kafa derisini kapsar.
Yoga ile bir bütün doku olarak tanımlanan bu alanları esnetmek, uzatmak ve neticesinde rahatlatmak mümkündür.
Yoga eğitmenliğinin yanında uzun mesafe koşucu olmanın da etkisiyle sizler için koşucular için yoga serisi fotoğrafladık.
Aşağıda fotoğraflarına ulaşacağınız bu seriyi belirlerken birinci elden fayda sağladığımız pozlarda karar kıldık. Kısaca test edildi onaylandı.
Özellikle fotoğrafçımız Bahadır Elverdi "Ard arda 7 gün 7 yarı maraton" denemesinde koşucular için yoga serisini oldukça faydalı buldu.
Pozların Sanskritçe isimleri ve nasıl yapılacağı konusunda yönergeler fotoğrafların üzerinde yer almakta.

Natarajasana / The dancer's pose, Haydarpaşa 2015